maandag, augustus 07, 2006

Stembus open voor nl.internet.usenet







Vandaag is de Call For Votes (CFV) voor de nieuwsgroep nl.internet.usenet gepost op ondermeer de nieuwsgroep nl.newsgroups. Na een discussieperiode van vijf weken kan er nu vier weken gestemd worden. Ook als voorsteller mag ik geen reclame voor de groep maken. Ik mag alleen neutraal verwijzen naar het stemformulier. Hieronder post ik wel de kern van het initiatief:


-------------------------------------

EENREGELIGE OMSCHRIJVING

nl.internet.usenet Nieuwsgroep over heden, verleden en toekomst van usenet.

CHARTER: nl.internet.usenet

Wat is usenet?

Usenet is een netwerk voor de verspreiding van berichten via zogeheten nieuws- en discussiegroepen. In de groepen kun je nieuws posten, vragen stellen en beantwoorden en discussies voeren. Ook is het mogelijk om bestanden uit te wisselen via zogenaamde binary's in daarvoor bestemde binarygroepen. Usenet is opgebouwd in een bepaalde structuur, hiërarchie genoemd.

In nl.internet.usenet kan iedereen nieuws uitwisselen en discussiëren over usenet.

Voorbeelden van passende onderwerpen:

- wat is de zin van usenet
- wat is de toekomst van usenet
- oude postings aanhalen
- hoe was usenet vroeger
- wat betekent usenet voor jou persoonlijk
- techniek van usenet
- discussies over de hiërarchieën van usenet
- cultuur van usenet
- nettiquette
- binarygroepen

------------------------------------------

De gehele CFV en de wijze waarop gestemd kan worden kun je hier via Google lezen:

CFV-1 nl.internet.usenet: http://tinyurl.com/z7xjh

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik was nieuwsgierig of stemmen via Google groups (de tinyurl) ook ging lukken, maar gezien de kopie die ik aan mijzelf liet sturen lijkt het gelukt te zijn (hoewel je dus bij Google groups puntjes ziet in het e-mail adres, blijft het goede adres wel bewaard zodat het bericht verzonden aan het e-mail adres, en niet naar de nieuwsgroep, naar een geldig adres verstuurd blijkt te worden). Nu nog de bevestiging zien...

07 augustus, 2006 22:35  
Anonymous Anoniem said...

Oe, bevestiging is ook al binnen. Snelle jongens dat stembureau 5. Dat was in het verleden nog wel eens anders.

07 augustus, 2006 22:38  
Blogger MobyDirk said...

Tuurlijk niet... ;-)

En ik ontving daarnet nog wel een reactiemail van blogger. Vreemd. En wel lastig om reacties bij te houden. Dan mis ik toch wel de optie die velen hebben -en jij ook- met ergens bovenaan een lijstje met recente reacties.

DJ

En ik weet niet of je vanaf Google mag posten om te stemmen. Het moet vanaf een uniek e-mail-adres komen.

En het heet eigenlijk geen stemming, maar een belangstellingspeiling.

Test...

08 augustus, 2006 00:13  
Blogger MobyDirk said...

De stembevestigingen worden handmatig verzonden en niet automatisch. Kan dus even duren.

En dit is weer een testreactie, om te zien of het naar mijn brievenbusje wordt gestuurd.

08 augustus, 2006 14:30  

Een reactie posten

<< Home