dinsdag, september 05, 2006

In the running

Voor de kinderen zit de vakantie erop en ze zijn gisteren weer naar school gegaan. Aafje naar groep drie en Mees voor het eerst naar de middelbare school. Mees gaat naar de school van zijn tweede keus, want voor zijn voorkeurschool werd hij uitgeloot. Dat is nog steeds wel een probleem in Amsterdam. Maar het gymnasium in Oud-Zuid waar hij nu naar toe gaat is ook prima. Het is wel een hele overgang, maar hij was er wel aan toe. Al ruim een half jaar is de pubertijd ingetreden en wat leidde tot een enorme groeispurt, de baard in de keel en de groei van vlashaartjes op zijn bovenlip.



Zondagmiddag belde Mees op. Hij wilde zich voor het eerst scheren en die haartjes moesten er voor de eerste schooldag vanaf. En zo ging ik naar de zondag-Albert Heijn en kocht zijn eerste scheersetje. Tegenwoordig zijn dat geen schrale mesjes meer, maar is het een scheersysteem dat fluweelzacht over je huid gaat. Heel wat anders dan vroeger. En daarna heeft hij zich geschoren. Hij vond het interessant en het was een mooi moment.

Bovenstaande foto is genomen met een mini-kinder-toestelletje. Bewust gedaan voor het effect van de lage resolutie. De foto is recent en is genomen op de dag nadat hij zijn lange haren liet afknippen. Dat hoefde van ons niet, maar hij wilde het zelf. Hieronder een foto van Aaf.



1 Comments:

Blogger MobyDirk said...

Ik hou het inderdaad erg kort. Ik geloof ook niet dat ik veel privé zal posten.

En ik schreef al dat mijn zoon erg snel is in de groei. Dat was ik vroeger ook. En je hoeft pas te scheren als er wat te scheren valt. Komt allemaal vanzelf, vroeg of laat.

En vanavond voetballen. Kijken jullie daar ook naar?

06 september, 2006 20:06  

Een reactie posten

<< Home